Pàgines

diumenge, d’abril 15, 2007

Dirty Ray - Kevin Weatherill - Immaculate Fools - "Los Fools son el grupo más olvidado de Internet"

Ahir vaig anar a veure Dirty Ray al Teatre d'Artà (Festival Folk del Consell de Mallorca). Ray és el nom artístic en solitari de Kevin Watherill, qui va ser el líder del grup Immaculate Fools.

Vaig veure Immaculate Fools en dues ocasions. No record l'edat que tenia, però no crec que en tengués 16. No record l'any però si els llocs: Dhraa, una discoteca a l'aire lliure entre S'Illot i Porto Cristo (Es Port de Manacor) i Santa Margalida.

Sempre que pens amb el grup Immaculate Fools em ve al cap la cançó Immaculate Fools (vídeo i lletra).

He fet algunes cerques per veure que s'ha fet d'aquest grup i del seu líder i he trobat informació però no de la font des de la pròpia identitat sino de la memòria col.lectiva (aquí, aquí i aquí el més trist, per posar alguns exemples).

Del Diablo sobre teclas copii aquest tros:

"En Internet están las letras de los grupos más tontos, más sosos, más absurdos y desconocidos, repetidas hasta la saciedad en cientos de páginas web. Los Immaculate Fools tienen apenas cinco canciones colgadas, y seguramente sean sus peores (Tragic Comedy, Got Me By The Heart, y poco más). Ninguna Webpage oficial, ninguna página de club de fans, ni siquiera algún tributo individual de un aficionado apasionado. Es casi imposible incluso encontrar alguna foto de los componentes del grupo. No hay colgada ni una entrevista realizada en gira alguna. Ningún programa de televisión donde hayan actuado... Los Fools son el grupo más olvidado de Internet."

"Aún no entiendo cómo este grupo ha sido olvidado por casi todo el mundo, hasta por sus propios fans. Aquellos Immaculate Fools que se pateaban las carreteras españolas, dando conciertos en todos los pueblos que se encontraban; que fueron disco de oro en España y en Alemania con Another Man's World, que escribían auténticas obras de arte como Hearts of Fortune (que llegó a ser usada por TVE como banda sonora de sus intermedios) y que incluso llegaron a conseguir cierto éxito en las listas americanas con temas como Dumb Poet o Tragic Comedy. Ya nadie sabe nada de ellos. Como víctimas de una maldición bensoniana, desaparecieron sin dejar (casi) rastro."


He cercat informació sobre el grup perquè quan jo els vaig veure era molt jove i no rercordava quasi res d'ells, excepte la cançó Immaculate Fools. La sorpresa ha estat trobar tan poca informació i trobar aquest apunt que cit més amunt.

La reflexió és que encara que la gent que fa coses no es preocupi de manifestar les identitats com a font d'informació, si en algun moment han fet alguna cosa destacable algú o la memòria col.lectiva potser ho plasmaran a la xarxa i alguna cosa en quedarà.

Llàstima que aquesta memoria col.lectiva digital només tengui poc més de 10 anys d'existència.

Monitorització de sentiments a la xarxa

Via Toni Mascaró conec el projecte We feel fine.
Sembla realment una idea innovadora. Rastreja per webs a la recerca de sentiments, de com se senten les persones cada dia. Tristos, feliços, enfadats,...
En aquests moments, a la secció findings surt que l'estat més feliç és Hawaii. La ciutat més enfadada és Denver, la ciutat on la gent se sent més solitària és Boulder, Evansville és la ciutat on hi ha més enamorats, Townsville la ciutat on hi ha més malalts, Naples on se senten més culpables, Singapure on se senten més tristos, i Las Vegas on se senten més sexis.

Si es poden medir els sentiments també es poden medir les sensacions. Vos imaginau un sistema que escruti les sensacions que han sentit els viatgers quan han visitat algun lloc. Es podrien monitoritzar les sensacions i buscar el proper destí turístic en funció de les sensacions que un té ganes de sentir. La identitat virtual d'un destí també es podria projectar a partir de les sensacions que els seus visitants hi han experimentat.

divendres, d’abril 13, 2007

Aviba i Ibatur inverteixin 150.000 euros en una campanya contra Internet

Fent un esforç puc arribar a entendre la lògica del pensament que ha duit a aquesta acció:

"Aviba e Ibatur invierten 150.000 euros en una campaña publicitaria sobre los riesgos de contratar viajes por internet"

PALMA DE MALLORCA, 12 Abr. (EUROPA PRESS) -

"La Asociación de Agencias de Viajes de Baleares (Aviba) y el Instituto Balear de Turismo (Ibatur) invierten estos días un total de 150.000 euros en una campaña publicitaria televisiva que se inició ayer y que se marca como objetivo advertir a los consumidores de las islas sobre los riesgos de contratar viajes a través de internet."


El que no entenc de cap manera és que s'emetin missatges contradictoris.
Ibatur està invertint una millonada en el portal www.illesbalears.es per promocionar les Illes Balears amb enllaços cap a sistemes de reserves online (ara no sé si això és del tot cert, no ho puc comprovar perquè no puc entrar a la web) perquè la gent de fora de les Illes Balears compri serveis turístics de les Illes Balears per Internet, però en canvi ens diuen que els que som de les Illes Balears és millor que anem a una agència de viatges convencional. A més, segurament algunes agència de viatges del AVIBA també deuen estar venent per Internet. Si és llegeix la notícia sencera s'entén que es vagi a una agència de viatges, que si és per Internet, també tengui seus presencials on es pugui anar en persona, perquè la gent no compri a agències de viatges estrangeres. I tot això ho diuen per si hem de reclamar. Però és que jo no vull comprar a una agència de viatges que per principi hagi de reclamar, ni que sigui presencial!

Per regla de tres, si creim aquestes informacions tampoc ens convé operar amb la banca online que no tengui seus presencials als nostres pobles on hi treballa la gent que coneixem de tota la vida, no?

Hi ha coses, :,-O ... per què no sensiblitzen la gent perquè aprengui els mecanismes per saber com fiar-se o no d'un comerç online, sigui de viatges, de diners, o de fil de fer jerseis? Perquè no els ensenyen a escrutar informació per la xarxa o entre els seus coneguts per saber si aquella web és fiable o no, si hi ha altra gent que ha tengut bones o males experiències, si és una marca que encara que sigui estrangera és reconeguda o no, a contrastar opinions en els sistemes de recomanacions, a consultar comparadors de preus, a comprar als proveïdors directament enlloc dels intermediaris, si és necessari? Per què no inverteixen els doblers en ensenyar a les agències de viatges d'aquí a posicionar-se en el mercat turístic online, a diferenciar-se, en competir en proximitat enlloc de en preu, a atreure els clients no perquè tenguin por d'anar a un altre lloc, sino perquè realment ofereixen una avantatge competitiva?

Per què han d'invertir els doblers en espantar el personal? És que és l'única manera d'ensenyar a la gent a tenir precaució amb els usos de la xarxa?

Nota: no he vist l'anunci, em puc equivocar en aquest escrit. Però si que he llegit la notícia i m'ha donat la sensació que expòs en aquest apunt.

dimarts, d’abril 10, 2007

Twitter - o com dir el que estàs fent en cada moment

Via Carlos Seda descobresc Twitter. Es tracta del darrer "trastet" d'Internet. Sembla que la gent torna loca indicant cada un parells d'hores o minuts, depèn, les coses que està fent en cada moment. També n'han sortit notícies, dos exemples:
"Miniblogs" para teléfonos celulares, la nueva moda
Twitter y cerebros 2.0

Sa veritat, encara no sé si m'agradarà o no.
Per utilitzar-lo de forma professional pot ser una manera d'anar anotant totes les tasques que he fet, i així alhora de recomptar els esforços saber en què he invertit el temps. Ara, per explicar que faig en el meu temps d'oci, de moment, personalment, no m'interessa. Pel tema professional hi ha un perill, i és que com que intent fer tantes coses al mateix temps, si a més ho he d'anar anotant, em puc tornar loca, o al contrari, potser m'ensenyaria a fer una tasca darrera l'altre, i no a començar-ne una de nova fins no haver acabat l'anterior. Ho hauré de provar.

II Taller Nacional de Tecnologías Aplicadas al Sector Hotelero i Blogs and Beers a Palma









II Taller Nacional de Tecnologías Aplicadas al Sector Hotelero, que se celebrará en Palma de Mallorca el viernes, 27 de Abril de 2007 en el Hotel Valparaíso ***** www.grupotelvalparaiso.com a las 09:00 hrs de la mañana.

Los temas que se tratarán en el taller son travel 2.0, la seguridad en los hoteles y los destinos turísticos preparados para el viajero del SXXI.

Temas del Taller
Destinos turísticos diseñados para el viajero del SXXI



Després s'ha montat un Beers and Blogs a l'Hotel Horizonte. Cal recordar que el mes de juny passat a l'Hotel Horizonte ja es va montar una trobada de networking en haver finalitzat l'OME. D'aquella trobada sé que hi ha hagut gent que ha trobat noves oportunitats de projectes.

Cursos sobre identitat digital i marketing online

Uns dels motius de la baixa freqüència que he tengut aquests mesos per anar actualitzant el meu bloc és que he hagut d'invertir més temps per a la preparació de cursos, en base als coneixements que he anat adquirint amb l'experiència, el doctorat i l'ajuda d'aquest bloc per a esforçar-me a assimilar coneixement així com l'anava compartint a través de diferents apunts.

En aquests moments i durant dues setmanes estic donant un mòdul d'identitat digital en el curs de Treball dels Joves en la Ciutadania Digital, organitzat per la Xarxa Infojove. El temari que propòs pel mòdul sobre la creació de la dentitad digital és el següent:

  • Introducció
  • Què és la identitat digital? La representació del JO en el ciberespai
  • Per què és important tenir cura de la identitat digital?
  • Espais i elements on es presenta la identitat digital: correu electrònic, missatgeria, pàgines web, blocs, fòrums, comunitats virtuals
  • El JO, el JO RELACIONAL, el JO DISTRIBUÏT, el JO SATURAT
  • Pautes per a la gestió de les diferents identitats digitals
  • Normes de comportament: etiqueta
  • Transmetre emocions: emoticones
  • Actituds i valors: l’esperit de l’era de la informació
  • Fotografies, vídeos i avatars
  • La diferència entre parlar un mateix o que els altres parlin de tu: manca d’identitat digital personal en personatges públics

Es tracta d'un temari bàsic per prendre consciència de la identitat digital que desprenem a través de les mútliples presentacions i interaccions que realitzam a través de la comunicació mediada per ordinador amb l'ús d'eines cada vegade més sofisticades que van sortint.

En aquest mòdul provarem un e-portafoli, metodologia del qual ha estat desenvolupada en el projecte competent. Es tracta de definir els objectius en funció de les competències que han d'adoptar els alumnes i que a través d'evidències demostrin que les han assolides.

Durant el mes de febrer vaig donar 12 hores de formació presencial a la UIB en el curs d'Expert Universitari en Tecnologies Informàtiques (TI) i Sistemes d’Informació (SI) a les empreses de Turisme i Oci. El temari que vaig donar va ser el següent:

MII UD3 1. Mercats electrònics
  • Comportament dels compradors, els venedors i els intermediaris a la xarxa
  • Els mercats són conversacions. The Cluetrain Manifesto
  • Comunitats virtuals
  • Els blocs com a eines per generar conversacions

MII UD3 2. El creixement del “tot on-line”
  • Estratègies de marketing i comunicació online

MII UD4 1. Tècniques de medició
  • Estadístiques de les pàgines web
  • Enquestes i qüestionaris
  • Netnografies o etnografies virtuals
  • Eines per mesurar la visibilitat online

MII UD4 2. Nova generació de sistemes i serveis d’e-Business
  • Tendències: web 2.0 (web social) i web 3.0 (cap a la web semàntica)
  • Xarxes socials virtuals
  • Sistemes de recomanacions
  • Comparadors de preus
  • Sistemes d’intercanvi
  • Sistemes de subastes
  • Participació en realitats virtuals artificials: exemple de secondlife.com
I en el mes de Març em van convidar a donar un curs a emprenedors a Eivissa dins el projecte Equal. El temari del curs titulat Marketing de baix pressupost va ser el següent:

  • Definir l’estratègia de marketing i comunicació
  • El paper de les relacions públiques
  • Importància d’invertir en un domini propi i contractar un servidor
  • Importància de la definició de continguts. Creació de notícies
  • La pagina web i els blocs: continguts bàsics i actualitzacions
  • La firma personal en el correu electrònic: card.txt
  • La participació en comunitats virtuals
  • La participació en altres blocs
  • La indexació en directoris i cercadors
  • Les xarxes socials virtuals i físiques
  • Introducció a la comunicació viral

diumenge, d’abril 08, 2007

Manuel Castells parla sobre comunicació i poder al Centre de Cultura Sa Nostra a Palma

Dijous dia 29 de març Manuel Castells visità Mallorca. Concretament va disertar sobre Comunicació i Poder, la investigació que actualment està duent a terme. Castells va tancar el cicle de conferències i cursos "Promeses i certeses de l'era digital" organitzat pel Centre de Cultura Sa Nostra.

Ja sé que és un poc tard per referenciar aquest acte, però això dóna peu a poder posar referències del que han dit els altres.

Titulars en els mitjans de comunicació:
«La politización y el periodismo militante restan credibilidad a los medios de comunicación»
Manuel Castells habla sobre 'Comunicación y poder en la era digital'
Ultima Hora


Castells cree que el periodismo mundial tiende a la militancia política y crea «tribus ideológicas»
El Mundo

Manuel Castells disertó sobre comunicación y poder en la era digital
Diario de Mallorca

L'auditorium estava gairebé ple. Molts de coneguts que van anar a escoltar a Castells. De fet, uns quants n'han fet un bon, concís i objectiu resum: Manel, Ricardo, Paco.

Castells, amb una lògica aplastant, avalat per les investigacions que està duent a terme, analitzà com el poder es va construint a través dels mitjans de comunicació. No és que els mitjans de comunicació siguin el quart poder, com es creuen, va dir, sino que els mitjans de comunicació són l'espai on es juga el poder. I el poder es juga amb les mateixes regles de la publicitat. No va mencionar la paraula "publicitat" en cap moment, però si que va descriure com es construeix la política mediàtica i es fa exactament utilitzant les mateixes regles de la publicitat: emocions, construcció de personalitats, amb l'objectiu d'aconseguir credibilitat, caràcter i confiança.

Castells va explicar com l'arma política es basa en destruir la credibilitat de l'oponent, "la política de l'escàndol", que porta a una crisi de legitimitat.

Tot i repassar com es juga el poder a través dels mitjans tradicionals, Castells no va explicitar com les noves tecnologies poden, o no, canviar la forma en que es juga el poder, tot i que va apuntar alguns exemples a estar atents.

Per exemple, va dir que a Teherán el 58% dels universitaris són dones, i a través dels blogs coevolucionen el canvi social.

Va mencionar Second Live i va dir: "Aviat s'haurà d'estar a Second Live per tenir una vida de veritat" (com apunta Chalamanch). "Ja hi ha hisenda". "La virtualitat no és una fantasia, és una dimensió de la vida real".

Va parlar d'"autocomunicació" com a desenvolupament de formes de poder o contrapoder no controlades per les institucions. "Tothom té la seva oportunitat. Tothom es pot montar la seva història".

Va posar el moviment antinglobalització com a exemple, i les ràdios i les televisions de barri que funcionen a través de xarxes alternatives, i de movilitizacions instantànees a través de comunicacions mòbils.

També va mencionar que com l'espai al ciberespai és ilimitat les cultures es poden expandir tant com vulguin. I relacionat amb això va dir: "No estam en una aldea global, sort que McLuhan no tenia raó, sino que estam en una xarxa de "chalecitos adosados". (No vaig acabar d'entendre el tema dels "chalecitos adosados", si haguessin estat "cases o vivendes d'autor"...).