Pàgines

dilluns, de maig 19, 2008

Els hotelers preocupats pels portals d'opinió




















Al workshop sobre portals d'opinió de turisme, realitzat a l'Hotel Horizonte, dissabte dia d'internet, es va posar de manifest que els hotelers estan preocupats pels portals d'opinió tipus Trivago o HolidayCheck. Els hotels es juguen la seva reputació digital a través de comentaris revertits pels propis usuaris o per editors que busquen comentaris a altres indrets digitals i en fan ressò en aquests portals. Cada un funciona de forma diferent i té unes regles de joc distintes per decidir els rànkings que apareixen en les seves pàgines principals.

La gran preocupació dels hotelers és que es verteixin informacions falses procedents de persones que no han estat clients dels seus hotels. Una altra preocupació que van constatar és que l'opinió d'una persona molt enfadada, que sempre pot passar que hi hagi algú així, els hi faci molt de mal, i que les opinions positives són molt més difícils de revertir en el sistema per contrarestar les opinions negatives.

L'amic Andreu, de l'Hotel Horizonte, va convidar a n'en Josomid, que va assistir tant al workhop com en el beers and blogs. I va prendre nota dels comentaris. En Jordi Ruiz, que també hi era, n'ha fet un elaborat resum.

Si hi ha algú interessat amb quines eines i elements es poden utilitzar per gestionar la identitat i la reputació digital, pot pegar un bot a l'exposició del centre de cultura Sa Nostra sobre Identitat Digital, que romandrà oberta fins dia 24 de maig a Palma. A la tardor es traslladarà a Menorca i a principis de l'any que ve a Eivissa.

El món no s'acaba en els portals d'opinió, només són una eina més on es posa en joc la reputació digital de les marques, però hi ha maneres de rastrejar-les i de combatre-les, essent cada marca la principal font d'informació com deia Anil Dash i parafrassejava Neus Arqués, i nosaltres havem agafat la cita per exemplificar la sala número dos de l'exposició.