Pàgines

dilluns, d’octubre 04, 2010

Reputació 2.0 de nou a la UOC

La formació sobre la gestió de la reputació online segueix tenint demanda.

La UOC torna a programar el curs Reputació 2.0. durant l'hivern després de l'èxit de convocatòria del curs d'estiu. Hi tornaré ser consultora. Els apunts digitals han estat produïts per na Neus Arqués i na Cristina Aced, coautores del llibre Visibilidad, Cómo gestionar la reputación en Internet.

En el curs passat un dels punts més difícils d'ensenyar va ser la part sobre com dissenyar una estratègia de visibilitat i de gestió de la reputació basada en les plataformes d'ús comú.

Analitzar la reputació també és una estratègia. Cal definir quins són els conceptes a analitzar, triar les eines per crear alertes, analitzar els missatges i continguts per determinar si són positius o negatius, valorar-los en funció de la credibilitat i la popularitat de la font i realitzar informes.

Algunes empreses publiciten eines per ajudar en aquesta gestió, però de moment, encara, les que he vist, no són molt precisses. I encara que en poguem trobar de precisses (s'accepten sugerències) la metodologia per definir el sistema de cerca i d'anàlisi variarà en funció al sector on un es mou. No és el mateix gestionar la reputació d'una marca d'un producte de gran consum, que d'un destí turístic, que d'un partit polític o que d'un projecte de canvi. La diferència està en els termes de cerca que un defineix, les fonts on buscarà, i els termes que restarà perquè no tenen res a veure amb el que un analitza.

Per la meva experiència en el curs anterior, part de la riquesa va estar en els debats, en les pròpies experiències que els alumnes compartien entre ells. Amb el creixement desbordant d'aplicacions a les quals podem accedir dia a dia, és molt difícil conèixer-les totes i és molt enriquidor que els alumnes te presentin eines noves, per poder-les analitzar per saber en què ens poden servir exactament en cada estratègia de gestió de la reputació online.